środa, 3 września 2014

Nie bójmy się tabletów, odkrywajmy ich możliwości

Niektórzy uważają, że tabletów w edukacji wczesnoszkolnej w ogóle powinno nie być. Ale te opinie wynikają przede wszystkim z niewiedzy i braku świadomości tego, do czego może przyczyniać się tablet już w edukacji małych dzieci. Nie chodzi tu oczywiście o totalne zastąpienie wszystkiego pracą z tabletem, ale o taki sposób prowadzenia zajęć, żeby na pierwszym planie był rozwój dziecka. Da się!



Jolanta Okuniewska, nauczycielka klas I-III w Szkole Podstawowej nr 13 w Olsztynie i członkini grupy Superbelfrzy RP, podczas konferencji „INSPIRACJE 2014 – Jak uczynić polską szkołę jeszcze lepszą“ zaprezentowała swoje doświadczenia w pracy z tabletami z uczniami trzeciej klasy szkoły podstawowej. W zasadzie wszyscy w klasie uczyli się wykorzystania edukacyjnego tabletów jednocześnie, nie mając zbyt wielkich doświadczeń w pracy z tymi urządzeniami. Był to wspaniały czas odkrywania. I nowych aplikacji i nowych zastosowań, ale także intensywnej współpracy dzieci przy realizacji projektów wykorzystujących mobilne technologie. Przez ten rok wszyscy bardzo dużo się nauczyli, rozwinęli umiejętność komunikacji w grupie, współpracy, a także stali się bardziej odpowiedzialni za własne uczenie się, o czym możemy dowiedzieć się z wystąpienia Jolanty Okuniewskiej:


Organizatorami konferencji INSPIRACJE 2014 (Warszawa 3-4 lipca 2014) były: Edunews.pl, Think Global sp. z o.o., Fundacja Think! oraz grupa Superbelfrzy RP jako partner merytoryczny. Partnerzy wydarzenia: Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji, Warszawskie Centrum Innowacji Edukacyjno-Społecznych i Szkoleń oraz firmy RCS, VULCAN, Young Digital Planet, Learnetic. Patronat nad wydarzeniem objęły Gazeta Wyborcza, radio TOK FM i Głos Nauczycielski.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz